De Vliegvisafdeling St. Petrus (VVA) maakt onderdeel uit van de HSV St. Petrus Weert en telt momenteel zo’n 60 leden, uiteenlopend van beginners tot experts.

De VVA beoefent, promoot en stimuleert het vissen in het algemeen en het vliegvissen in het bijzonder. Zij organiseert voor haar leden bind- en contactavonden (B&C), informatieavonden en vliegvisactiviteiten.

De leden van de Vliegvisafdeling St. Petrus zijn gepassioneerde vissers die de gedragsregels met betrekking tot het zorgzaam omgaan met de natuur hoog in het vaandel hebben staan en dit ook uitdragen en naleven.

Zo dragen we zorg voor:

• we vissen zoveel mogelijk met weerhaakloze haken.
  • we zetten vissen zo snel mogelijk en met de meeste zorg terug. Om de vis te onthaken, nemen we de vis niet of zo kort mogelijk uit het water.
  • we hebben respect voor de fauna en flora in het algemeen en laten geen rommel achter in de natuur